Ile waży szklanka cukru?

Cukier to chyba jeden ze składników, które najtrudniej ogranicza się w zdrowej diecie. Wytwarza się go z różnych roślin, m.in. trzciny czy buraków. Może poprawić znacznie nasze samopoczucie, lecz w dużych ilościach zdecydowanie szkodzi. Wbrew pozorom, cukier znajduje się również w owocach czy warzywach, dlatego warto ograniczyć chemiczne słodkości na rzecz zdrowych produktów. Przykładowo – do produkcji jednego ciasta możemy potrzebować aż kilku szklanek słodzidła!

A ile waży szklanka cukru? 

Waga cukru

Szklanka o pojemności 250 ml „zwykłego” cukru waży 200 g. Waga łyżki cukru wynosi natomiast 12 g, a łyżeczki – zaledwie 5 g. Saszetka cukru, jaką dostaniemy np. przy kawie na wynos, waży 4 g, co rzeczywiście porównywalne jest z wagą łyżeczki.

Co jednak z innymi rodzajami cukru? 

Szklanka cukru pudru waży 120 g – niemal dwukrotnie mniej niż kryształu. Podobnie szklanka ciemnego cukru trzcinowego, jak i cukru palmowego waży 150 g.

Jak ograniczyć spożycie cukru?

Cukier najczęściej wykorzystywany jest do produkcji pysznych wypieków.

Jest na to kilka sposobów – zamienniki, substancje słodzące, stopniowe ograniczanie słodkości czy nawet ćwiczenia relaksacyjne. Każdy więc może wybrać metodę, która będzie dla niego najbardziej odpowiednia!

Coraz większą popularnością cieszą się substancje słodzące pochodzenia roślinnego (m.in. ksylitol czy sorbitol). Nie wykazują one szkodliwego działania na nasze zdrowie, a w dodatku mają o wiele mniej kalorii. Doskonale sprawdzą się one przy produkcji domowych wypieków.

Podczas diety warto jest spożywać dużą ilość owoców i warzyw – dzięki nim „głód cukrowy” będzie o wiele mniej dokuczliwy. Dobrze jest także zastępować słodkości gorzką czekoladą czy orzechami; są o wiele bogatsze w wartości odżywcze. Świetnym rozwiązaniem będą też różnego rodzaju herbaty z kawałkami owoców.

Natomiast ćwiczenia relaksacyjne okażą się skuteczne w zwalczaniu zmęczenia i stresu, podczas którego zwykle sięgamy po coś słodkiego.

Dodaj komentarz