Ile waży ogórek?

Wbrew powszechnej opinii, nie wszystkie warzywa zawierają ogromną ilość witamin i minerałów. Przykładem niech będzie bohater dzisiejszego posta, czyli ogórek. Poleca się je osobom dbającym o linię; mogą one również okazać się zbawienne dla osób dbających o odporność. Co ciekawe, występują one aż w 53 różnych odmianach, jednak na polskich stołach króluje odmiana gruntowa.

Ile waży ogórek i jakie korzyści płyną ze spożywania go? Przekonajmy się, czytając dalej.

Waga ogórka

Nie dość, że istnieje wiele odmian ogórka, to jeszcze przetwarzamy go na co najmniej kilkanaście sposobów – od tego zależą nie tylko właściwości odżywcze czy rozmiar, ale również waga warzywa. Ogórek „zwykły”, szklarniowy, czyli najczęściej spotykany w sklepach, waży ok. 250 g (bez skórki – 180 g). Jego pięć plasterków waży zaledwie 25 g, co przekłada się na 3 dodatkowe kalorie w naszym organizmie. Szalenie mało! Natomiast mały ogórek gruntowy waży ok. 50 g (bez skórki – 35 g), co przełoży się na 5 kalorii. Nieco inaczej wygląda to w przypadku warzyw przetworzonych. Ogórek kiszony waży ok. 60 g, małosolny ok. 100 g, a konserwowy zaledwie 10 g.

Ogórki a zdrowie

Ogórki kiszone idealnie sprawdzą się również jako przekąska przy rodzinnym stole.

Warzywa te składają się głównie z wody, jednak nie znajdziemy w nich zbyt wiele witamin. Ogórki zawierają zaledwie niewielkie ilości witaminy A, C, B6 oraz K. To samo dotyczy mikroelementów – w śladowych ilościach ogórki dostarczą nam potasu, fosforu, wapnia czy magnezu. Warto jest jednak jeść te warzywa w sałatkach i surówkach – choćby dla niskiej wartości kalorycznej i pysznego smaku.

Które ogórki są najlepsze?

Najwięcej wartości niezbędnych dla naszego zdrowia zawierają ogórki kiszone – a to ze względu na proces, w którym zostały przetworzone. Zyskują one wtedy mnóstwo witaminy C. Tego typu warzywa wspomagają również trawienie, odprowadzają nadmiar wody, a także przydadzą się podczas leczenia skutków przebalowanej nocy.

Dodaj komentarz